29/12/2005

Γ. ΣΟΥΡΛΑΣ: ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΟΠΟΛΗΣ ΑΓΡΙΑΣ

 

Ως πρώτο θετικό βήμα για την αξιοποίηση της Παιδόπολης Αγριάς χαρακτήρισε ο κ . Σούρλας την πρόταση που συζητείται σήμερα στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Μαγνησίας για δημιουργία ξενώνα διαβίωσης ΑΜΕΑ, σύσταση Συμβουλίου Διαχείρισης, στέγαση εργαστηρίων του τμήματος Ειδ. Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του ΚΔΑΥ.

Ωστόσο, επισήμανε ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου Πολυδύναμου Κέντρου για ΑΜΕΑ, πρότασή μου που αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης σε διευρυμένη σύνθεση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Μαγνησίας προ διετίας και με την οποία συμφώνησε πρόσφατα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Συγκεκριμένα ο κ. Σούρλας είχε προτείνει τότε να δημιουργηθεί στην Παιδόπολη Αγριάς ένα Πολυδύναμο Κέντρο για ΑΜΕΑ με προορισμό να προσφέρουν υπηρεσίες σε άτομα που παρουσιάζουν:
- κινητικά προβλήματα
- νοητική υστέρηση
- προβλήματα ακοής
- προβλήματα όρασης
- μαθησιακές δυσκολίες

Επιδιωκόμενοι σκοποί:

Η εκπαίδευση, η αποκατάσταση, η θεραπεία, η επαγγελματική κατάρτιση και η κοινωνική ένταξη των ΑΜΕΑ.

Δεδομένου ότι στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας λειτουργεί το μοναδικό στην Ελλάδα Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) με έδρα το Βόλο παρέχεται η δυνατότητα υλοποίησης της πρότασης με τη συνεργασία των Υπουργείων Υγείας και Παιδείας.

Στο χώρο της Παιδόπολης, για την επίτευξη των παραπάνω σκοπών, μπορεί να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν:

1. Για την Εκπαίδευση:
• Συμβουλευτικό Βρεφονηπιακό Κέντρο
• Ειδικό Νηπιαγωγείο
• Ειδικό ολοήμερο Νηπιαγωγείο
• Ειδικό Δημοτικό Σχολείο
• Ειδικό ολοήμερο δημοτικό σχολείο
• Ειδικό Γυμνάσιο για άτομα με αισθητηριακές μειονεξίες και κινητικά προβλήματα.

2. Για την αποκατάσταση:
• Εργαστήρια Φυσικής Ασκησης ΑΜΕΑ και αποκατάστασής τους (φυσικοθεραπεία, αθλοπαιδιές κ.α.).

3. Για την θεραπεία:
• Ειδικές υγειονομικές μονάδες

4. Για την επαγγελματική κατάρτιση:
• Εργαστήριο ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για ΑΜΕΑ άνω των 14 ετών (για κεραμική, χειροτεχνία, καλλιέργεια φυτών κ.α.).

5. Για την κοινωνική ένταξη:
• Εργαστήρια αξιολόγησης νοητικών και ψυχοκινητικών ικανοτήτων, στήριξη των ατόμων και των οικογενειών τους και βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης (λειτουργία διαγνωστικής μονάδας αξιολόγησης του νοητικού δυναμικού, της συναισθηματικής συγκρότησης, των αισθητηριακών ικανοτήτων: οπτικής, απτικής, ακουστικής κ.α.).

Εκτός των παραπάνω μπορούν να συμβάλουν στην επίτευξη των επιδιωκόμενων σκοπών:
• Η Ιδρυση Κέντρου Ημέρας
• Η Ιδρυση Οικοτροφείου βραχυχρόνιας παραμονής
• Η Ιδρυση Κέντρου Νεότητας
• Η Ιδρυση και λειτουργία Αμφιθεάτρου για παραστάσεις και εκδηλώσεις
• Η Ιδρυση και λειτουργία παιδικής βιβλιοθήκης και ταινιοθήκης
• Η Ιδρυση και λειτουργία εργαστηρίου πληροφορικής ΑΜΕΑ.

Τέλος κρίνεται απαραίτητη και η Δημιουργία Συνεδριακού Κέντρου αποκλειστικά για την κάλυψη αναγκών του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ).

 

FacebookTwitter

01-9999ff

footer1